zaterdag 14 mei 2011

#4

‘Het maakt mij niet uit van welk gedachtegoed u uw praktische hobby gemaakt hebt, wat telt is dat u werkt bij de Hema, dat staat immers op uw broche. Ik wil u er dus op wijzen dat het bijna negen uur is en ik graag meteen na openingstijd een rookworst wil halen. Gaat heen en verwarm de worsten!’
Ik word stapelgek van mensen die in alle vroegte naar hun werk gaan en over hun religie willen praten, dacht Lex. Bovendien moet je rekenen dat ik hele andere dingen te doen heb dan van prullenbakken afspringen. ‘Laat die rookworst maar zitten,’ riep Lex de vrouw na, en hij liep in een ontzettend flauwe bocht richting het zuiden van de stad, het plein vol godsgezinden en anderszins gestoorden achterlatend.

Sander

<#3 #5>

1 opmerking:

  1. En nu maar hopen dat 'gaat heen en verwarm de worsten' in de nieuwe Bijbelvertaling wordt opgenomen :-)

    Bij het vallen van de avond zei Jezus tegen zijn discipelen geef gij hun te eten en de discipelen zeiden we hebben vijf broden en twee vissen en de Heer nam het en zag op naar de hemel sprak de zegen uit en brak het, gaf het aan de discipelen en zei gaat heen en verwarm de worsten.


    Wat ik van de recente verandering van 'De Nieuwe Smakelijkheid' moet vinden kan ik nog niet zeggen .... heb het er eerlijk gezegd een beetje moeilijk mee (snik, snik).

    BeantwoordenVerwijderen