dinsdag 24 mei 2011

Zomergevoel

Mijn lichaam kan niet meer stoppen
Stoppen met bewegen
Van twisten tot aan bunnyhoppen
Niets houdt mij meer tegen


Mijn voeten gaan van de grond
Steeds hoger richting boven
Dansend tot aan de morgenstond
Tot de zon de maan weer heeft verschoven
Mijn armen zwaaien rond
Als propellers  in de lucht
Niemand om mij voor te schamen
Als ik even de chaos ben ontvlucht
Niet dat het me wat boeit
Wat mensen van mij vinden
Ik ben wie ik ben

Want als de zon begint te schijnen
En de zomer is gekomen
Ga ik helemaal los
Geen pret wordt mij ontnomen
Dan fluit ik op de fiets
Of doe een dansje op het plein
Gooi ik een frisbee door het park
Of ga toeren met de trein

Dus als het weer weer prachtig is
Krijgt niemand mij meer klein
Want er is niets leukers dan
Onbezorgd vrolijk zijn

 

1 opmerking:

  1. misschien ligt het aan mijn leeftijd... maar ik vind dit een heerlijk gedichtje!!

    BeantwoordenVerwijderen